poniedziałek, 14 kwietnia 2014

CO BYŁO, CO JEST.



Co powinno zaniepokoić?
Co mnie zaniepokoiło?

Można sprawdzić w internecie.
Na przykład na stronie Synapsis.
Tam usłyszeliśmy diagnozę.


  • Moje dziecko przerywa czynność, gdy mówię „nie wolno" i patrzy na mnie, gdy kiwam palcem
  • Moje dziecko potrafi naśladować po mnie proste gesty np. „jaki duży urośniesz " i podnosi rączki do góry
  • Jeśli chwalę lub głaszczę moje dziecko za coś, co ładnie i dobrze zrobiło, to cieszy się i powtarza czynność
  • Moje dziecko potrafi pokazać na sobie i na mnie, gdzie jest nosek i buzia, robi to chętnie
  • Moje dziecko kieruje się do mnie żeby się przytulić, kiedy spotka je coś przykrego
  • Moje dziecko odwraca się do mnie i patrzy na mnie, kiedy wołam je po imieniu
  • Moje dziecko bawi się chętnie ze mną w „łapanego" (cieszy się, gdy je złapię, a potem znów ucieka ode mnie)
  • Moje dziecko rozumie już proste gesty i ich używa, np. potrafi robić „pa pa"


Lolek nie przeszedł tego testu.
Nic się nie zgadzało.
Żaden punkt.
Żaden, motyla noga, żaden.


Kiedyś.



  • Moje dziecko samo potrafi już układać proste układanki
  • Moje dziecko lubi zadawać mi pytania
  • Moje dziecko chętnie słucha jak czytam mu książeczki
  • Moje dziecko przywołuje mnie lub wskazuje, kiedy zobaczy coś ciekawego
  • Moje dziecko udaje w zabawie sytuacje życiowe np. bawi się w dom
  • Moje dziecko chętnie bawi się zabawkami w sposób zróżnicowany, nadaje im symboliczne znaczenie
  • Moje dziecko umie bawić się z innymi dziećmi, potrafi zamienić się z nimi zabawką, czeka na swoją kolej w zabawie, współpracuje z dziećmi w zabawie
  • Moje dziecko potrafi powiedzieć jak się nazywa i ile ma lat.




Teraz.

Umie.
Punkt po punkcie.
Nie ma się do czego przyczepić.

Czary mary?

Nie.
Terapia.

Cudowne ozdrowienie?

Nie. W dalszym ciągu autyzm.
Ale terapia.
Ale poprawa w funkcjonowaniu.

Ale.

Ale jaja, aż się wierzyć nie chce, ale jaja...

5 komentarzy:

  1. Gratuluję wytrwałości i mega się cieszę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepsza Matka Swiata! Mowi to tez matka A

    OdpowiedzUsuń
  3. LOLEK I MAMA CUDOWNY ZESTAW.
    M.d

    OdpowiedzUsuń
  4. no i macie oskara!!!!!!!!!!!

    UZALEZNIONA OD TWOJEGO BLOGA :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a tam zaraz Oskara... Lolka mamy, a Lolek jest jedyny w swoim rodzaju ;) i dywan w domu zielony, braki w zaopatrzeniu znaczy się :P

      Usuń