czwartek, 23 maja 2013

TERE FERE KUKU, CZYLI PLAC ZABAW I NAUK WSZELAKICH



Sobie zjeżdżamy.
Ze ślizgawki.
Zjeżdża Lolek, ja biegam jak głupia.
Biegam, bo droga na ślizgawkę usłana różami nie jest.
Trzeba się wspiąć, wejść do tunelu, wyjść,
usiąść.
I dopiero zjechać.
A w tunelu fanie jest na tyle, że się nie chce pupsztala ruszać.
Lolek siedzi.
Bo Kacper siedzi.
Siedzą oboje.
I blokują.
Ani w tę, ani do przodu.
Mama Kacpra też biega.
Z jednego końca na drugi.
Chce wywabić syna.
Który wpatrzony jest w moją córkę jak w obraz.
I wzajemnie.
Kacprowa mama dwoi się i troi.
- A kuku!
Wpycha głowę w otwór tunelu i krzyczy ile sił w płucach.
Dzieci patrzą sobie w oczy.
Kacprowa leci do otworu przeciwnego.
- A kuku! Kuku!
Drze się i wywala język.
Może zauważą.
I się ruszą.

Pierwszy ruszył Kacper.
Ruszył głową.
Popatrzył na matkę i odpowiedział.
Tak od niechcenia.
- Kuku.
Niech się matka cieszy.
I spokój mu da.

Drugi ruszył Lolek.
Też głową.
I ku mojemu zaskoczeniu paszczą.
- Kuku.
Niech się Kacper cieszy.
Ładny ten Kacper.
I tak ładnie mówi kuku.
Ja też powiem.
Pierwszy raz w życiu.
Bo Kacper mówi.
I taki ładny jest jak mówi.


Moja córka jest najpiękniejsza.
Dla mnie.
Moja córka najpiękniej na świecie powiedziała kuku.
Pierwszy raz w swoim życiu.
Powiedziała kilkanaście razy.
I kwiczała przy tym z radości.
Do łez.

Ja też miałam łzy w oczach.
Przez to kuku.
Że powiedziała.
Że powtórzyła.
Że coś się z tą cholerną mową rusza.

10 komentarzy:

  1. Ja też mam łzy w oczach jak to czytam!i dreszcze!mądry Lolek,bardzo mądry:-)
    Sandra

    OdpowiedzUsuń

  2. ja dołączam się do was wszystkich, też mam łzy w oczach czytając to. już jest słowo z dwóch sylab, to teraz czekamy na mama. Szkoda że Kacper nie powtórzył :)

    OdpowiedzUsuń
  3. MEGA FAJNIE I MEGA SIE CIESZĘ RAZEM Z WAMI:)

    OdpowiedzUsuń
  4. na razie naśladuje. powtarza. ale od czegoś trzeba zacząć :P jest dźwięk w paszczy Lolka. wierzę, że będzie i mama :D no musi być, musi i już.

    OdpowiedzUsuń
  5. Co tu duzo pisac,Lolek jest po prostu super.Gratulacje
    M d.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lolek chyba się zamknie w sobie jeszcze bardziej, bo ile można słuchać "Lolek kuku! teraz ty!" ;) oczywiście żartuję, oczywiście z tym zamknięciem to tfu, tfu przez lewe ramię... :p ale to ciche, ale bardzo wyraźne "ku ku" to coś, przy czym wygrana w lotto się chowa :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Super! Brawa dla Lolka :) I jest już pierwsze słowo. Będzie i mama, napewno, już niedługo ;)
    Mama Wiki

    OdpowiedzUsuń