wtorek, 26 marca 2013

TRUDNE SŁOWO?


A.

A jak A co to?

Moje dziecko nie zadaje tego pytania.
Dlatego, że nie mówi.
Dlatego, że nie jest zainteresowane nowościami.
Woli to, co zna.
Lubi to, co znajome.
Brak zainteresowania = brak postępów w rozwoju.

U.

U jak Ulica.

Moje dziecko, tak jak Twoje, potrafi wybiec na ulicę.
Tam gdzie samochody.
Tam, gdzie zagrożenie.
Ty zawołasz stój!
Ja muszę nauczyć, co to oznacza.
Muszę spędzić ileś tam godzin na zabawie w ganianego.
I co ileś tam minut muszę wołać stój!
W domu.
Podczas zabawy.
Żeby nauczyć.
Zaprogramować.
Swoje dziecko.
Żeby się potem zatrzymało.
Przed samochodem.

T.

T jak To.

Dla mojego dziecka To jest ważniejsze niż Ty.
Przedmiot się liczy bardziej niż człowiek.
A liczyć ma się człowiek.
Takie To Trudne.

Y.

Y jak Yeti.

Moje dziecko to nie Yeti.
Będę to udowadniać do końca życia.

Z.

Z jak Zapalić.

Moje dziecko, tak jak Twoje, umie zapalić lampkę.
Moje dziecko zapala i gasi na przemian przez godzinę.
Moje dziecko nie umie skończyć.

M.

M jak Mama.

Moje dziecko nigdy nie powiedziało do mnie Mamo.

To jest właśnie AUTYZM.

6 komentarzy:

  1. ale powie, nikt nie wie kiedy ale powie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak płacze, to wychodzi jej taka wokalizacja "mamamamomami..."... ale przecież nie będę dziecka lała, żeby to usłyszeć ;)

      Usuń
  2. lać od razu może nie, ale tak czasem tu dziubnąć, tam kujnąć, tu wbić igłę i będziesz częściej słyszała, ale pamiętaj wszystko przez przypadek, przez twą niezgrabność ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha! zdarza mi się kłuć i drapać... spokojnie, jam nie potwór, jam matka dziecka autystycznego, a dzieci autystyczne potrzebują masaży. to masuję, drapię i kłuję. skoro ma pomóc, to i tej "brzytwy" się chwytam :P tylko, że Lolek lubi "masażyki" (jak mawia pani psycholog z ośrodka), a jak lubi, to nie płacze, a jak nie płacze, to z "mamimamomomamama" nici :P

      Usuń
  3. i od czapy, ale też na temat pytań. dzwonię i pytam o neurologopedę. owszem. specjalistów takich jak na lekarstwo, ale gdzieś tam się perła trafi. oczywiście prywatnie. tylko perły z rejestracji nie są w stanie odpowiedzieć, czy neurologopedyczny brylant zajmuje się również dziećmi z autyzmem. a tylko taki brylant wchodzi w grę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lolek jest madry,nauczyl sie roznych nowych rzeczy to MAMA tez sie niedlugo nauczy.
    M d.

    OdpowiedzUsuń